Hej!
Jag minns det som igår. 16 år gammal hade jag fått följa med grannfamiljen för att åka skidor i Norge. En kväll i fjällstugan serverades det oxfilé på potatisbädd och jag kan ärligt säga att tiden stannade. Det var rakt och tvärt det godaste jag någonsin hade ätit. En sådan rejäl 80-talsklassiker som jag aldrig glömmer. I denna veckas matbrev får du en variant på den maträtten och den går inte av för hackor. Njut, bara njut!
Ha en fin dag!
/Joel Linderoth, chefredaktör Land
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar